Інформатика
2017-2018 н. р.
Календарне планування з інформатики
для 5 класу
|
|
||
(для учнів, які вивчали інформатику в
2-4 класах)
|
|
||
№
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
1
|
Інструктування з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час
роботи в комп’ютерному класі. Повторення та актуалізація вивченого
|
|
|
Тема
1. Інформаційні процеси та системи
|
|
||
2
|
Інформація, дані, повідомлення
|
|
|
3
|
Інформаційні процеси та системи. Роль інформаційних технологій у житті
сучасної людини.
|
|
|
4
|
Апаратна і програмна складові інформаційної системи. Комп’ютери та їх
різновиди. Складові комп’ютерів та їх призначення.
|
|
|
5
|
Об’єкти файлової системи (файли, папки, ярлики), операції над ними.
|
|
|
6
|
Створення та налаштування робочого середовища.
|
|
|
Тема 2. Мережеві технології та
Інтернет
|
|
||
7
|
Локальна мережа, використання мережевих папок.
|
|
|
8
|
Пошук відомостей у мережі Інтернет. Безпечне користування Інтернетом.
|
|
|
9
|
Завантаження даних з Інтернету. Авторське право.
|
|
|
10
|
Критичне оцінювання відомостей, отриманих з Інтернету.
|
|
|
11
|
Використання мережі Інтернет для навчання
|
|
|
Тема 3. Алгоритми та програми
|
|
||
12
|
Алгоритми та виконавці.
|
|
|
13
|
Середовище описання і виконання алгоритмів.
|
|
|
14
|
Лінійні алгоритми.
|
|
|
15
|
Створення, налагодження та збереження програми.
|
|
|
16
|
Алгоритмічна структура розгалуження.
|
|
|
17
|
Повна та коротка форми розгалуження.
|
|
|
18
|
Логічні операції та складні умови.
|
|
|
19
|
Алгоритми з повтореннями.
|
|
|
20
|
Малювання у Скретч.
|
|
|
21
|
Цикли з умовою.
|
|
|
22
|
Цикли з лічильником.
|
|
|
23
|
Комбінування алгоритмічних структур для розв’язування задач.
|
|
|
24
|
Поняття та етапи виконання проекту.
|
|
|
25
|
Постановка завдання, планування роботи над проектом.
|
|
|
26
|
Виконання проекту.
|
|
|
27
|
Публічна презентація проекту.
|
|
|
Тема 4. Опрацювання текстових
даних
|
|
||
28
|
Роль електронного документообігу у сучасному суспільстві. Повторення
правил уведення, редагування та форматування тексту.
|
|
|
29
|
Додавання малюнків із файлу та їх форматування.
|
|
|
30
|
Додавання, редагування та форматування списків.
|
|
|
31
|
Додавання, редагування та форматування таблиць.
|
|
|
32
|
Сторінки документа та їх форматування.
|
|
|
33
|
Підготовка документа до друкування. Друкування документа.
|
|
|
Резерв (3 год)
|
|
||
34
|
Резервний
час
|
|
|
35
|
Резервний
час
|
|
Календарне планування з інформатики
для 6 класу
|
|
||
(для учнів, які вивчали інформатику в
2-4 класах)
|
|
||
№
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
1
|
Інструктування з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час
роботи в комп’ютерному класі. Повторення та актуалізація вивченого в 5 класі
|
|
|
Тема 1. Комп’ютерна графіка
|
|
||
2
|
Поняття комп’ютерної графіки. Растрові та векторні зображення, їхні
властивості
|
|
|
3
|
Інструменти та середовище графічного редактора
|
|
|
4
|
Побудова зображення з графічних примітивів. Форматування векторних
графічних об'єктів
|
|
|
5
|
Операції над об’єктами та групами об’єктів
|
|
|
6
|
Багатошарові зображення
|
|
|
7
|
Створення складних векторних зображень
|
|
|
8
|
Додавання тексту до зображення
|
|
|
9
|
Формати файлів растрових і векторних зображень. Налаштування параметрів
та перетворення формату готового зображення
|
|
|
Тема 2. Алгоритми та програми
|
|
||
10
|
Програмний об’єкт. Властивості об’єкта.
|
|
|
11
|
Змінювання значень властивостей об’єкта в програмі.
|
|
|
12
|
Створення програмних об’єктів.
|
|
|
13
|
Редагування програмних об’єктів.
|
|
|
14
|
Поняття події. Види подій. Декомпозиція задачі.
|
|
|
15
|
Опрацювання події.
|
|
|
16
|
Керування об’єктами у середовищі виконання алгоритмів.
|
|
|
17
|
Програмування процесів з повторенням і розгалуженням.
|
|
|
18
|
Вкладені алгоритмічні структури розгалуження.
|
|
|
19
|
Вкладені алгоритмічні структури повторення.
|
|
|
20
|
Комбінування вкладених алгоритмічних структур для розв’язування задач.
|
|
|
21
|
Підготовка вхідних даних та тестування програм.
|
|
|
22
|
Вибір теми проекту та формування груп.
|
|
|
23
|
Пошук інформаційних матеріалів.
|
|
|
24
|
Аналіз та систематизація відомостей.
|
|
|
25
|
Створення інформаційного продукту проекту.
|
|
|
26
|
Презентація та оцінювання проектів.
|
|
|
Тема 3. Комп’ютерні
презентації
|
|
||
27
|
Програмне забезпечення для створення і відтворення комп’ютерних
презентацій.
|
|
|
28
|
Послідовність створення презентацій та вимоги до їх оформлення.
|
|
|
29
|
Створення графічних об’єктів засобами редактора презентацій.
|
|
|
30
|
Ефекти анімації в презентаціях.
|
|
|
31
|
Налаштування показу презентацій.
|
|
|
32
|
Елементи управління відтворенням презентації.
|
|
|
Резерв (3 год)
|
|
||
33
|
Резервний
час
|
|
|
34
|
Резервний
час
|
|
|
35
|
Резервний
час
|
|
|
|
Календарне планування з інформатики
для 7 класу
|
|
||
|
|||
№
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
Тема 1. Електронне листування
(4 год)
|
|
||
1
|
Техніка безпеки при роботі з комп'ютером
|
|
|
2
|
Поштова служба Інтернету. Електронна скринька та електронне листування
|
|
|
3
|
Етикет електронного листування. Правила безпечного користування
електронною скринькою
|
|
|
4
|
Практична робота 1. Електронне листування з використанням веб-інтерфейсу.
Вкладені файли
|
|
|
Тема 2. Моделювання (3 год)
|
|
||
5
|
Поняття моделі. Поняття предметної галузі. Типи моделей.
|
|
|
6
|
Етапи побудови інформаційної моделі. Побудова інформаційних моделей
|
|
|
7
|
Практична робота 2. Побудова інформаційних моделей
|
|
|
Тема 3. Алгоритми з
повторенням і розгалуженням (9 год)
|
|
||
8
|
Базові алгоритмічні структури: структури повторення та розгалуження
|
|
|
9
|
Алгоритми з повторенням
|
|
|
10
|
Практична робота 3. Складання та виконання алгоритмів з повторенням, у
визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів
|
|
|
11
|
Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання
|
|
|
12
|
Умовне висловлювання «Якщо – то». Алгоритми з розгалуженням
|
|
|
13
|
Розробка алгоритмів з розгалуженням
|
|
|
14
|
Практична робота 4. Складання та виконання алгоритмів з розгалуженням у
визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів
|
|
|
15
|
Поєднання розгалуження та повторення
|
|
|
16
|
Практична робота 5. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і
розгалуженням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів
|
|
|
Тема 4. Табличний процесор (8
год)
|
|
||
17
|
Табличний процесор, його призначення. Об‘єкти електронної таблиці, їх
властивості
|
|
|
18
|
Уведення даних до комірок: текст, число. Редагування даних таблиці.
|
|
|
19
|
Практична робота 6. Уведення, редагування та форматування даних у
середовищі табличного процесора
|
|
|
20
|
Адресація в середовищі табличного процесора. Іменовані комірки і
діапазони
|
|
|
21
|
Правила запису формул у табличному процесорі
|
|
|
22
|
Практична робота 7. Виконання обчислень за даними електронної таблиці.
Використання вбудованих функцій
|
|
|
23
|
Створення та форматування стовпчастих і секторних діаграм у середовищі
табличного процесора.
|
|
|
24
|
Практична робота 8. Створення діаграм. Аналіз даних, поданих на діаграмі
|
|
|
Тема 5. Розв’язування
компетентнісних задач (4 год)
|
|
||
25
|
Аналіз умови та складання плану розв'язування задачі
|
|
|
26
|
Вибір інформаційної технології для розв'язання задачі
|
|
|
27
|
Робота над розв'язанням задачі
|
|
|
28
|
Презентація кінцевого продукту
|
|
|
Тема 6. Виконання
індивідуальних навчальних проектів (4 год)
|
|
||
29
|
Вибір теми та формування груп
|
|
|
30
|
Пошук інформаційних матеріалів
|
|
|
31
|
Створення інформаційного продукту проекту
|
|
|
32
|
Презентація проектів
|
|
|
Резерв (3 год)
|
|
||
33
|
Виконання досліджень та фіксація їх результатів засобами інформаційних
технологій
|
|
|
34
|
Спільна дослідницька робота у мережі
|
|
|
35
|
Повторення та узагальнення вивченого
|
|
Календарне планування з інформатики
для 8 класу
|
|
||
|
|||
№
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
Тема 1. Кодування даних (3
год)
|
|
||
1
|
Техніка безпеки при роботі з комп'ютером. Опрацювання даних як
інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень
|
|
|
2
|
Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду.
Кодування символів
|
|
|
3
|
Практична робота 1. Розв‘язування задач на визначення довжини двійкового
коду текстових даних
|
|
|
Тема 2. Апаратно-програмне
забезпечення комп’ютера (5 год)
|
|
||
4
|
Архітектура комп’ютера.
|
|
|
5
|
Практична робота 2. Конфігурація комп’ютера під потребу
|
|
|
6
|
Ліцензії на програмне забезпечення, їх типи. Поняття інсталяції та
деінсталяції програмного забезпечення.
|
|
|
7
|
Системне програмне забезпечення
|
|
|
8
|
Практична робота 3. Архівування та розархівування даних
|
|
|
Тема 3. Опрацювання текстових
даних (6 год)
|
|
||
9
|
Формати файлів текстових документів. Створення, редагування та
форматування текстових документів
|
|
|
10
|
Створення, редагування та форматування графічних об’єктів в текстовому
документі
|
|
|
11
|
Практична робота 4. Створення текстового документа, що містить об’єкти
різних типів
|
|
|
12
|
Стильове оформлення абзаців
|
|
|
13
|
Розділи. Структура документа
|
|
|
14
|
Практична робота 5. Структура документа. Автоматизоване створення змісту
та покажчиків
|
|
|
Тема 4. Опрацювання об’єктів
мультимедіа (6 год)
|
|
||
15
|
Формати аудіо- та відеофайлів. Програмне забезпечення для опрацювання
об’єктів мультимедіа.
|
|
|
16
|
Захоплення аудіо та відео, створення аудіо-, відео фрагментів
|
|
|
17
|
Побудова аудіо- та відеоряду. Додавання до відеокліпу відеоефектів та
налаштування переходів між його фрагментами
|
|
|
18
|
Практична робота 6. Створення відеокліпу. Додавання відеоефектів,
налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду
|
|
|
19
|
Сервіси розміщення аудіо та відео файлів в Інтернеті
|
|
|
20
|
Практична робота 7. Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в Інтернеті
|
|
|
Тема 5. Основи подійно- та
об'єктно-орієнтованого програмування (8 год.)
|
|
||
21
|
Знайомство з середовищем програмування. Поняття мови програмування
|
|
|
22
|
Програмний проект і файли, що входять до його складу. Створення
найпростішого проекту
|
|
|
23
|
Основні компоненти програми для ОС з графічним інтерфейсом
|
|
|
24
|
Поняття форми, елемента керування, події, обробника події.
|
|
|
25
|
Практична робота № 8. Створення об’єктно-орієнтованої програми, що
відображає вікно повідомлення.
|
|
|
26
|
Поняття об’єкту та його властивостей і методів
|
|
|
27
|
Елементи керування «напис» та «кнопка»
|
|
|
28
|
Практична робота № 9. Створення програми з кнопками та написами.
|
|
|
Тема 6. Алгоритми роботи з
об’єктами та величинами (20 год)
|
|
||
29
|
Величини (змінні і константи), їхні властивості. Прості типи величин
|
|
|
30
|
Елементи для введення даних
|
|
|
31
|
Співвідношення типів даних та елементів для введення даних, зчитування
даних з елементів введення
|
|
|
32
|
Складання алгоритмів опрацювання величин у навчальному середовищі
програмування, їх налагодження і виконання
|
|
|
33
|
Практична робота 10. Складання та виконання лінійних алгоритмів
опрацювання величин в навчальному середовищі програмування
|
|
|
34
|
Величини числового, текстового та логічного типу, операції над ними
|
|
|
35
|
Практична робота 11. Налагодження готової програми
|
|
|
36
|
Виконання алгоритмів. Етапи розв'язування задач за допомогою комп’ютера
|
|
|
37
|
Логічні вирази. Оператори розгалуження
|
|
|
38
|
Вкладені розгалуження
|
|
|
39
|
Оператори повторення
|
|
|
40
|
Вкладені цикли
|
|
|
41
|
Поєднання повторення з розгалуженням
|
|
|
42
|
Алгоритми з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин
|
|
|
43
|
Практична робота 12. Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та
розгалуженнями для опрацювання величин
|
|
|
44
|
Підготовка вхідних даних для тестування програм
|
|
|
45
|
Відображення базових графічних примітивів
|
|
|
46
|
Налаштування стилю та кольору примітивів засобами мови програмування
|
|
|
47
|
Відображення рисунків із зовнішніх файлів
|
|
|
48
|
Практична робота 13. Складання та виконання алгоритмів з графічним
відображенням даних
|
|
|
49
|
Виконання та налагодження проектів
|
|
|
Тема 7. Технології опрацювання
числових даних у середовищі табличного процесора (10 год)
|
|
||
50
|
Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок
|
|
|
51
|
Практична робота 14. Розв’язування задач на обчислення.
|
|
|
52
|
Призначення й використання математичних, статистичних, логічних функцій
табличного процесора
|
|
|
53
|
Умовне форматування
|
|
|
54
|
Практична робота 15. Використання математичних, логічних та статистичних
функцій табличного процесора. Умовне форматування
|
|
|
55
|
Створення та налагодження діаграм різного типу, вибір типу діаграми
|
|
|
56
|
Упорядковування даних у таблицях
|
|
|
57
|
Автоматичні та розширені фільтри. Проміжні підсумки
|
|
|
58
|
Практична робота 16. Упорядкування даних у таблицях. Автоматичні та
розширені фільтри
|
|
|
59
|
Встановлення параметрів сторінки. Друкування електронної таблиці
|
|
|
Тема 8. Розв’язування
компетентнісних задач (5 год)
|
|
||
60
|
Інформаційні системи у виробництві, зв’язку, торгівлі та побуті
|
|
|
61
|
Аналіз умови та складання плану розв'язування задачі
|
|
|
62
|
Вибір інформаційної технології для розв'язання задачі
|
|
|
63
|
Робота над розв'язанням задачі
|
|
|
64
|
Презентація кінцевого продукту
|
|
|
Тема 9. Виконання
індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної
галузі навчального курсу «Інформатика» (4 год)
|
|
||
65
|
Вибір теми проекту
|
|
|
66
|
Реалізація проекту
|
|
|
67
|
Підготовка презентаційних матеріалів проекту
|
|
|
68
|
Захист проектних робіт
|
|
|
Резерв – 3 год
|
|
||
69
|
|
||
70
|
|
||
|
Календарне планування з інформатики
для 9 класу
|
|
||
|
|||
№
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
Тема 1. Інформаційні
технології у суспільстві
(2 год)
|
|
||
1
|
Техніка безпеки при роботі з комп'ютером. Інформатика як наука та галузь
діяльності людини
|
|
|
2
|
Поняття інформаційного суспільства. Інтелектуальна власність та авторське
право
|
|
|
3
|
Практична робота 1. Освітні інформаційні ресурси і системи
|
|
|
Тема 2. Мережеві технології (4
год)
|
|
||
4
|
Комп’ютерні мережі. Апаратне й програмне забезпечення мереж.
|
|
|
5
|
Призначення й структура Інтернету. Поняття про протоколи передавання
даних. Адресація в Інтернеті
|
|
|
6
|
Сучасні сервіси Інтернету
|
|
|
7
|
Спеціальні інструменти пошуку. Розширений пошук інформаційних матеріалів
|
|
|
Тема 3. Основи інформаційної
безпеки (4 год)
|
|
||
8
|
Загрози безпеці та пошкодження даних у комп’ютерних системах
|
|
|
9
|
Шкідливі програми, їх типи, принципи дії і боротьба з ними
|
|
|
10
|
Практична робота 4. Налаштовування параметрів безпеки в середовищі
браузера.
|
|
|
11
|
Захист даних. Безпечне зберігання даних. Резервне копіювання та
відновлення даних
|
|
|
Тема 4. Комп’ютерна графіка.
Векторний графічний редактор (6 год)
|
|
||
12
|
Поняття комп’ютерної графіки. Кодування графічних даних. Поняття колірної
моделі
|
|
|
13
|
Растрові зображення, їх властивості. Формати файлів растрових зображень
|
|
|
14
|
Векторні зображення, їх властивості. Формати файлів векторних зображень
|
|
|
15
|
Практична робота 10. Створення простих векторних зображень
|
|
|
16
|
Багатошарові зображення, розміщення об’єктів у шарах
|
|
|
17
|
Практична робота 11. Створення складених векторних зображень
|
|
|
Тема 5. Комп'ютерні
презентації (6 год )
|
|
||
18
|
Етапи розробки презентації. Вимоги до презентації. Макети слайдів.
Стильове оформлення слайдів презентації
|
|
|
19
|
Гіперпосилання і елементи управління в презентаціях
|
|
|
20
|
Практична робота 2. Проектування та розробка презентацій за визначеними
критеріями. Елементи керування презентаціями
|
|
|
21
|
Додавання відеокліпів, звукових ефектів і мовного супроводу до слайдової
презентації
|
|
|
22
|
Елементи анімації
|
|
|
23
|
Практична робота 3. Розробка презентацій з елементами анімації,
відеокліпами, звуковими ефектами та мовним супроводом
|
|
|
Тема 6. Комп’ютерні публікації
(5 год)
|
|
||
24
|
Поняття комп’ютерної публікації. Програмні засоби для створення
публікацій
|
|
|
25
|
Види публікацій та їх шаблони. Структура публікації
|
|
|
26
|
Практична робота 8. Створення простої комп’ютерної публікації на базі
шаблону
|
|
|
27
|
Алгоритм створення комп’ютерної публікації
|
|
|
28
|
Практична робота 9. Проектування та створення комп’ютерної публікації для
подання результатів самостійного дослідження
|
|
|
Тема 7. Комп’ютерне
моделювання (6 год)
|
|
||
29
|
Комп’ютерна модель та її переваги. Види комп’ютерних моделей
|
|
|
30
|
Основні етапи комп’ютерного моделювання
|
|
|
31
|
Поняття комп’ютерного експерименту
|
|
|
32
|
Створення і опрацювання моделей
|
|
|
33
|
Практична робота 5. Створення, опрацювання і дослідження інформаційних
моделей на прикладах задач з різних предметних галузей
|
|
|
34
|
Карти знань. Редактори карт знань
|
|
|
Тема 8. Табличні величини та
алгоритми їх опрацювання (10 год)
|
|
||
35
|
Повторення основних команд та прийомів роботи у середовищі програмування
|
|
|
36
|
Табличні величини. Елемент керування «багаторядкове текстове поле» для
введення та виведення табличних величин
|
|
|
37
|
Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень
елементів
|
|
|
38
|
Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми або кількості
значень елементів, що задовольняють заданим умовам
|
|
|
39
|
Практична робота 6. Складання і виконання алгоритмів знаходження сум і кількостей
значень елементів табличних величин за заданими умовами у навчальному
середовищі програмування
|
|
|
40
|
Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук елемента з найбільшим
найменшим значенням
|
|
|
41
|
Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук заданого елемента
|
|
|
42
|
Практична робота 7. Складання і виконання алгоритму пошуку значень у
таблиці в навчальному середовищі програмування
|
|
|
43
|
Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних
примітивів
|
|
|
44
|
Виконання та налагодження програмних проектів
|
|
|
Тема 9. Створення
персонального навчального середовища (8 год)
|
|
||
45
|
Поняття персонального навчального середовища. Хмарні технології
|
|
|
46
|
Використання інтернет-середовищ для створення та публікації документів
|
|
|
47
|
Організація та планування колективної діяльності. Канали новин та спільні
електронні закладки
|
|
|
48
|
Практична робота. 12. Офісні веб-програми для створення спільних
документів. Опитування з використанням онлайн-форм
|
|
|
49
|
Етапи створення веб-сайтів. Онлайн-системи конструювання сайтів
|
|
|
50
|
Проектування структури та інформаційного наповнення сайту
|
|
|
51
|
Поняття мови розмітки гіпертексту
|
|
|
52
|
Практична робота 13. Конструювання сайтів з використанням онлайн-систем
|
|
|
Тема 10. Розв’язування
компетентнісних задач (7 год)
|
|
||
53
|
Змістовий аналіз формулювання задачі
|
|
|
54
|
Побудова інформаційної моделі
|
|
|
55
|
Розробка стратегії пошуку інформаційних матеріалів
|
|
|
56
|
Пошук інформаційних матеріалів
|
|
|
57
|
Добір засобів опрацювання даних
|
|
|
58
|
Опрацювання даних
|
|
|
59
|
Подання результатів розв’язування задачі
|
|
|
Тема 11. Виконання колективного
навчального проекту з дослідження предметної галузі навчального курсу
«Інформатика» (8 год)
|
|
||
60
|
Визначення теми колективного проекту. Розподіл ролей і планування
колективної діяльності
|
|
|
61
|
Технічне завдання проекту. Добір засобів опрацювання даних та подання
результатів проекту
|
|
|
62
|
Поетапна реалiзацiя та налагодження модулiв проекту
|
|
|
63
|
Розробка iнтерфейсної частини проекту
|
|
|
64
|
Аналіз результатів
|
|
|
65
|
Оформлення документації проекту
|
|
|
66
|
Публікація результатів роботи
|
|
|
67
|
Захист розробленого проекту
|
|
|
Резерв – 3 год
|
|
||
68
|
|
||
69
|
|
||
70
|
|
||
|
|||
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий